Kas Bence
PhD
tudományos főmunkatárs
Általános és Magyar Nyelvészeti Intézet
Kas Bence•Publikációk
Kas Bence
•
Publikációk
Szűrők beállítása
Összes
103 találat
103 találat
Összes
103 találat
Harmati-Pap, Veronika, Andrea Balázs, Krisztina Lakatos, Ildikó Tóth, Noémi Vadász, and Bence Kas. 2024. Patterns of Maternal Infant Directed Speech related to Infants' Sex, Temperament and Language Skills. In: BCCCD 2024. Budapest CEU Conference on Cognitive Development: Program and Abstracts. Budapest: Central European University (CEU). 1.
Kohári, Anna, Katalin Mády, Uwe D. Reichel, Veronika Harmati-Pap, Bence Kas, and Sarolta Murányi. 2024. Acoustic characteristics of narrative elements in infant-directed speech. In: Fougeron Cécile, Perrier Pascal (szerk.) 13th International Seminar of Speech Production: Book of Abstracts. Autrans: 13th International Seminar of Speech Production. 319–321.
Balázs, Andrea, Bence Kas, Ildikó Tóth, and Krisztina Lakatos. 2023. Early language development is related to infant temperament, gender and gestational age. In: Gráczi Tekla Etelka (szerk.) SpeakVar Workshop: A workshop on intraspeaker and interspeaker variability: Book of abstracts. Budapest: Hungarian Research Centre for Linguistics. 13–14.
Harmati-Pap, Veronika, Bence Kas, Ildikó Tóth, and Noémi Vadász. 2023. Lexical and morphosyntactic variance and its background factors in maternal narrative infant-directed speech. In: Gráczi Tekla Etelka (szerk.) SpeakVar Workshop: A workshop on intraspeaker and interspeaker variability: Book of abstracts. Budapest: Hungarian Research Centre for Linguistics. 39–41.
P. Háden, Gábor, Brigitta Tóth, Ildikó Tóth, Dénes Tóth, Anna Kohári, Bence Kas, Katalin Mády, and István Winkler. 2023. Neuro-cognitive predictors of early language development. In: BCCCD Budapest CEU Conference on Cognitive Development - 2023 Program and Abstracts. Central European University. 198. Paper: Poster PC-016.
Babarczy, Anna, Tamás Káldi, and Bence Kas. 2022. Thematic role identification heuristics in Hungarian-speaking toddlers: an eye-tracking study
Harmati-Pap Veronika, Vadász Noémi, Kas Bence, Tóth Ildikó. 2022. Anyai dajkanyelvi narratívák lexikai és szintaktikai jellemzőinek longitudinális vizsgálata. In: Bóna Judit, Jordanidisz Ágnes, Murányi Sarolta, Zemán Andrea Anna (szerk.) Nyelvfejlődés csecsemőkortól kamaszkorig 2. Absztraktkötet. Budapest: Eötvös Loránd Tudományegyetem, Bölcsészettudományi Kar. Paper: 32647470.
Harmati-Pap, Veronika, Noémi Vadász, Bence Kas, and Ildikó Tóth. 2022. Lexical and Syntactic Features of Infant-Directed Narratives: A Longitudinal Study. In: 11th ESLA Congress of Speech and Language Therapy: New frontiers in speech and language therapy: advancing practice, research and education. 16.
Kas, Bence, Ildikó Tóth, Sz. Renáta Kolcsár, and Veronika Harmati-Pap. 2022. Social-communicative skills and language development at 18 months: differences in the Covid-19 pandemic. In: 11th ESLA Congress of Speech and Language Therapy: New frontiers in speech and language therapy: advancing practice, research and education. 45.
Sósné, Pintye Mária, and Bence Kas. 2022. Preschool linguistic indicators of elementary reading achievement. In: Márkus Éva, Trentinné Benkő Éva, Árva Valéria, Svraka Bernadett (szerk.) Languages, Inclusion, Cultures and Pedagogy: Research and Good Practices 2.. Budapest: ELTE Tanító- és Óvóképző Kar. 125–147.
Tóth Ildikó, Kas Bence, Kolcsár Sz.Renáta, Harmati-Pap Veronika. 2022. Másfél évesek társas-kommunikatív készségei és szókincsfejlődése járványhelyzetben. In: Bóna Judit, Jordanidisz Ágnes, Murányi Sarolta, Zemán Andrea Anna (szerk.) Nyelvfejlődés csecsemőkortól kamaszkorig 2. Absztraktkötet. Budapest: Eötvös Loránd Tudományegyetem, Bölcsészettudományi Kar. 8.
Tóth, Ildikó, Sz. Renáta Kolcsár, Veronika Harmati-Pap, and Bence Kas. 2022. Links between social-communicative behaviour and language development in a sample of Hungarian 18-month-olds: what is different in the Covid-19 pandemic?. In: BCCCD 2022 Budapest CEU Conference on Cognitive Development. Paper A-0156. p. 217..
Babarczy, Anna, Tamás Káldi, and Bence Kas. 2021. An eye-tracking study of thematic role identification heuristics in toddlers
Kas Bence. 2021. Mesterszinten a logopédia: az új mesterképzési szak háttere és szakmai koncepciója. LOGOPÉDIA 5: 175–185.
Bíró Endre, Bíró Endre, Bolla Veronika, Cserti-Szauer Csilla, Gál Dániel, Kas Bence, Klein Viktória (szerk.)et al.. 2020. Szakmai ajánlás a beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő gyermekek, tanulók neveléséhez-oktatásához: A beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel (BTMN) küzdőgyermekeket, tanulókat az óvodai és iskolai nevelésük-oktatásuk során megillető különleges bánásmódról; a fejlesztő pedagógiai ellátás gyógypedagógiai tartalmairól; a pedagógiai segítés céljairól, feladatairól és módszereiről; valamint a BTMN tanulói jogokhoz kapcsolódó joghasználatról
Szerafin, Agnes Kata, Tamas Kaldi, Andrea Balazs, Anna Babarczy, Ildiko Toth, and Bence Kas. 2020. Within - category object recognition may be associated with expressive vocabulary at 18 months. In: s. n. (szerk.) BCCCD 2020 (Budapest CEU Conference on Cognitive Development): Program and Abstracts. 192. Paper: PC-041.
Fehérné Kovács Zsuzsa, Kas Bence, Sósné Pintye Mária. 2019. Szempontok a nyelv- és beszédfejlődési zavarok szűréséhez és állapotmegismeréséhez. In: Csepregi András (szerk.) Ajánlások a fejlődési zavarok és érzékszervi fogyatékosságok korai szűréséhez, állapotmegismeréséhez. Budapest: Családbarát Magyarország Központ. 147–213.
Zajdó, Krisztina, Zsuzsa Forró, and Bence Kas. 2019. Hungary. In: James Law, Cristina McKean, Carol-Anne Murphy, Elin Thordardottir (szerk.) Managing Children with Developmental Language Disorder: Theory and Practice Across Europe and Beyond. Abingdon: Routledge. 248–260. https://doi.org/10.4324/9780429455308.
Zajdó, Krisztina, Zsuzsa Forró, and Bence Kas. 2019. The history of language impairment/developmental language disorder in Hungary. In: James Law, Cristina McKean, Carol-Anne Murphy, Elin Thordardottir (szerk.) Managing Children with Developmental Language Disorder: Theory and Practice Across Europe and Beyond. Abingdon: Routledge. 418–426.
Kas, Bence, and Fruzsina Józsa. 2018. The use of possessive morphology in Hungarian children with specific language impairment
Kas, Bence, and József Lőrik. 2018. The Hungarian adaptation of the MacArthur-Bates CDI-3 for screening language delays
Kas, Bence, Ágnes Lukács, and Katalin Szentkuti-Kiss. 2015. Identification of arguments in transitive sentences in Hungarian children with and without SLI
Kas, Bence, Katalin Billédi, Ferenczi Szilvia Cs, Judit Csákvári, and Éva Tánczos. 2015. Family protective factors in practice. Budapest: Nemzeti Család- és Szociálpolitikai Intézet (NCSSZI).
Kas, Bence, Katalin Billédi, Ferenczi Szilvia Cs, Judit Csákvári, and Éva Tánczos. 2015. Protective factors in strengthening families. Budapest: Nemzeti Család- és Szociálpolitikai Intézet (NCSSZI).
Gereben Ferencné, Fehérné Kovács Zsuzsa, Kas Bence, Mészáros Andrea. 2014. Beszéd- és nyelvi zavart mutató (beszédfogyatékos) gyermekek, tanulók komplex vizsgálatának diagnosztikus protokollja. In: Torda Ágnes (szerk.) Diagnosztikus protokollok kézikönyve [Diagnosztikus kézikönyv]. Budapest: Educatio Kft. 5–81.
Kas, Bence, and Ágnes Lukács. 2014. Structural priming of morphosyntactic features in Hungarian children with SLI
Kas Bence, Mészáros Éva. 2013. Az afázia neurolingvisztikai és logopédiai vonatkozásai. In: Hirschberg Jenő, Hacki Tamás, Mészáros Krisztina (szerk.) Foniátria és társtudományok. 1. kötet: A hangképzés, a beszéd és a nyelv, a hallás és a nyelés élettana, kórtana, diagnosztikája és terápiája. Budapest: ELTE Eötvös Kiadó. 106–115.
Kas Bence, Lukács Ágnes. 2011. Magyar Mondatutánmondási Teszt [Hungarian Sentence Repetition Test]
Kas Bence. 2011. A nyelvi zavarok vizsgálatának szerepe a nyelvi képesség kutatásában. MAGYAR TUDOMÁNY 172, 8: 929–936.
Lukács Á, Kas B. 2011. Érts és értesd meg magad!: A nyelvi fejlődés folyamata és elmaradásai. In: Danis I, Farkas M, Herczog M, Szilvási L, Balázs I (szerk.) A koragyermekkori fejlődés természete: fejlődési lépések és kihívások. Budapest: Nemzeti Család- és Szociálpolitikai Intézet (NCSSZI). 180–225.
Lukács, Ágnes, and Bence Kas. 2011. Case Marking in Hungarian Children with Language Impairment.
Lukács, Ágnes, and Bence Kas. 2011. Sentence repetition with masked inflections: a new method of elicited production.
Kas, Bence, and Ágnes Lukács. 2010. A magyar morfológia elsajátítása nyelvfejlődési zavarban.
Kas, Bence, and Ágnes Lukács. 2010. Spontaneous language markers of specific language impairment in Hungarian.
Kas B. 2009. A nyelvi képesség evolúciója és patológiája: hogyan utalnak a zavarok az eredetre?. FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA: PEDAGÓGIAI SZAKFOLYÓIRAT 20, 2: 30–33.
Lukács, Ágnes, Kas Bence, Kemény Ferenc, and Krajcsi Attila. 2009. Nonlinguistic deficits in language impairment.
MÉSZÁROS A, KAS B. 2008. A kognitív funkciók megismerésének szerepe a nyelvfejlődési zavar diagnosztikájában.. GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLE: A MAGYAR GYÓGYPEDAGÓGUSOK EGYESÜLETÉNEK FOLYÓIRATA 36, 2: 86–104.
Kas, Bence, and Ágnes Lukács. 2007. Acquisition of relative clauses in Hungarian children with and without language disorder: A comparison of comprehension and production.
Lukács, Á, L B Leonard, B Kas, and Cs Pléh. 2007. Agreement in Hungarian children with language impairment.: Paper presented at the meeting of the European Child Language Disorders Group, Cork, Ireland, 12th-14th July.
Lukács, Ágnes, and Bence Kas. 2007. The dog chase the cat: what grammaticality judgments teach us about linguistic competence in typical and atypical language acquisition.
Lukács Ágnes, Kas Bence, Pléh Csaba. 2006. Egyeztetés SLI-ban: tanulságok spontán beszéd, kiváltott produkció és grammatikalitási ítéletek összevetéséből
Lukács Ágnes, Krajcsi Attila, Németh Dezső, Kas Bence, Pléh Csaba. 2006. Implicit szekvenciatanulás a nyelvi fejlődés zavarában. In: Kalmár M (szerk.) A pszichológia szerepe a változó társadalomban : Magyar Pszichológiai Társaság (MPT) XVII. Országos Tudományos Nagygyűlése: program és előadáskivonatok. Budapest: Magyar Pszichológiai Társaság. 164–164.
Lukács, Á, A Krajcsi, D Németh, F Kemény, B Kas, and Cs Pléh. 2006. Implicit learning of sequences and language impairment
Lukács, Á, B Kas, and C Pléh. 2006. Agreement in Hungarian children with SLI: a comparison of spontaneous speech, sentence completion, offline grammaticality judgements and online picture-sentence verification tasks.
Lukács, Á, B Kas, R Ivády, and Cs Pléh. 2006. Language abilities in WS and SLI: evidence for double dissociations?
Kas Bence. 2005. Az óhajtó mondatok kategóriája. NYELVTUDOMÁNYI KÖZLEMÉNYEK 102: 136–174.
Lukács, Á, B Kas, Cs Pléh, and R Ivády. 2005. Language abilities in WS and SLI: evidence for double dissociation?
Kas Bence. 2004. Fonológiai rendszer a korai gyermeknyelvben. BESZÉDGYÓGYÍTÁS 15, 1: 83–105.
Kas Bence. 2004. L.B. Leonard: Children with specific language impairment. BESZÉDGYÓGYÍTÁS 15, 2: 55–69.