Elérhetőségek

Szobaszám

305

Telefonszám

+36 (1) 3429372 / 6077

Elérhetőségek

Szobaszám

305

Telefonszám

+36 (1) 3429372 / 6077

Kas Bence
Publikációk

99 találat
99 találat
Harmati-Pap, Veronika, Andrea Balázs, Krisztina Lakatos, Ildikó Tóth, Noémi Vadász, and Bence Kas. 2024. Patterns of Maternal Infant Directed Speech related to Infants' Sex, Temperament and Language Skills. In: BCCCD 2024 Budapest CEU Conference on Cognitive Development: Program and Abstracts. 1.
Babarczy, Anna, Tamás Káldi, and Bence Kas. 2022. Thematic role identification heuristics in Hungarian-speaking toddlers: an eye-tracking study
Babarczy, Anna, Tamás Káldi, and Bence Kas. 2021. An eye-tracking study of thematic role identification heuristics in toddlers
Kas Bence. 2021. Mesterszinten a logopédia: az új mesterképzési szak háttere és szakmai koncepciója. LOGOPÉDIA 5: 175–185.
Bíró Endre, Bíró Endre, Bolla Veronika, Cserti-Szauer Csilla, Gál Dániel, Kas Bence, Klein Viktória (szerk.)et al.. 2020. Szakmai ajánlás a beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő gyermekek, tanulók neveléséhez-oktatásához: A beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel (BTMN) küzdőgyermekeket, tanulókat az óvodai és iskolai nevelésük-oktatásuk során megillető különleges bánásmódról; a fejlesztő pedagógiai ellátás gyógypedagógiai tartalmairól; a pedagógiai segítés céljairól, feladatairól és módszereiről; valamint a BTMN tanulói jogokhoz kapcsolódó joghasználatról
Kas, Bence, and Fruzsina Józsa. 2018. The use of possessive morphology in Hungarian children with specific language impairment
Kas, Bence, and József Lőrik. 2018. The Hungarian adaptation of the MacArthur-Bates CDI-3 for screening language delays
Zakariás L, Kas Bence. 2016. Zavar a beszéd tervezésében: a szerzett beszédapraxia etiológiai, diagnosztikai és terápiás vonatkozásainak áttekintése. LOGOPÉDIA 1: 23–40.
Kas, Bence, Ágnes Lukács, and Katalin Szentkuti-Kiss. 2015. Identification of arguments in transitive sentences in Hungarian children with and without SLI
Kas, Bence, Katalin Billédi, Ferenczi Szilvia Cs, Judit Csákvári, and Éva Tánczos. 2015. Family protective factors in practice. Budapest: Nemzeti Család- és Szociálpolitikai Intézet (NCSSZI).
Kas, Bence, Katalin Billédi, Ferenczi Szilvia Cs, Judit Csákvári, and Éva Tánczos. 2015. Protective factors in strengthening families. Budapest: Nemzeti Család- és Szociálpolitikai Intézet (NCSSZI).
Kas, Bence, and Ágnes Lukács. 2014. Structural priming of morphosyntactic features in Hungarian children with SLI
Kas Bence, Lukács Ágnes. 2011. Magyar Mondatutánmondási Teszt [Hungarian Sentence Repetition Test]
Kas Bence. 2011. A nyelvi zavarok vizsgálatának szerepe a nyelvi képesség kutatásában. MAGYAR TUDOMÁNY 8: 929–936.
Lukács, Ágnes, and Bence Kas. 2011. Case Marking in Hungarian Children with Language Impairment.
Lukács, Ágnes, and Bence Kas. 2011. Sentence repetition with masked inflections: a new method of elicited production.
Kas, Bence, and Ágnes Lukács. 2010. A magyar morfológia elsajátítása nyelvfejlődési zavarban.
Kas, Bence, and Ágnes Lukács. 2010. Spontaneous language markers of specific language impairment in Hungarian.
Kas B. 2009. A nyelvi képesség evolúciója és patológiája: hogyan utalnak a zavarok az eredetre?. FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA: PEDAGÓGIAI SZAKFOLYÓIRAT 20, 2: 30–33.
Lukács, Ágnes, Kas Bence, Kemény Ferenc, and Krajcsi Attila. 2009. Nonlinguistic deficits in language impairment.
MÉSZÁROS A, KAS B. 2008. A kognitív funkciók megismerésének szerepe a nyelvfejlődési zavar diagnosztikájában.. GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLE: A MAGYAR GYÓGYPEDAGÓGUSOK EGYESÜLETÉNEK FOLYÓIRATA 36, 2: 86–104.
Kas, Bence, and Ágnes Lukács. 2007. Acquisition of relative clauses in Hungarian children with and without language disorder: A comparison of comprehension and production.
Lukács, Á, L B Leonard, B Kas, and Cs Pléh. 2007. Agreement in Hungarian children with language impairment.: Paper presented at the meeting of the European Child Language Disorders Group, Cork, Ireland, 12th-14th July.
Lukács, Ágnes, and Bence Kas. 2007. The dog chase the cat: what grammaticality judgments teach us about linguistic competence in typical and atypical language acquisition.
Lukács Ágnes, Kas Bence, Pléh Csaba. 2006. Egyeztetés SLI-ban: tanulságok spontán beszéd, kiváltott produkció és grammatikalitási ítéletek összevetéséből
Lukács, Á, A Krajcsi, D Németh, F Kemény, B Kas, and Cs Pléh. 2006. Implicit learning of sequences and language impairment
Lukács, Á, B Kas, and C Pléh. 2006. Agreement in Hungarian children with SLI: a comparison of spontaneous speech, sentence completion, offline grammaticality judgements and online picture-sentence verification tasks.
Lukács, Á, B Kas, R Ivády, and Cs Pléh. 2006. Language abilities in WS and SLI: evidence for double dissociations?
Kas Bence. 2005. Az óhajtó mondatok kategóriája. NYELVTUDOMÁNYI KÖZLEMÉNYEK 102: 136–174.
Lukács, Á, B Kas, Cs Pléh, and R Ivády. 2005. Language abilities in WS and SLI: evidence for double dissociation?
Kas Bence. 2004. Fonológiai rendszer a korai gyermeknyelvben. BESZÉDGYÓGYÍTÁS 15, 1: 83–105.
Kas Bence. 2004. L.B. Leonard: Children with specific language impairment. BESZÉDGYÓGYÍTÁS 15, 2: 55–69.