Hogyan, kinek, miről adunk nyelvi tanácsot? Nyelvi közönségszolgálat a HUN-REN Nyelvtudományi Kutatóközpontban
A HUN-REN Nyelvtudományi Kutatóközpontnak a legközvetlenebbül nyelvalakító célokhoz és feladatokhoz kapcsolódó szervezeti egysége a Nyelvhasználati és nyelvi tanácsadási kutatócsoport, amelynek elsődleges feladata a nyelvi közönségszolgálati feladatok ellátása. A Kutatóközpont közönségszolgálata a nyelvi tanácsadás legrégebbi, több évtizedes hagyománnyal bíró szervezete, mivel a jogelőd intézménynek, az MTA Nyelvtudományi Intézetének megalapításától (1949) kezdve folyamatosan működik.
A Nyelvhasználati és nyelvi tanácsadási kutatócsoport tevékenysége összetett, mivel kettős arculatának megfelelően egyrészt közcélú feladatként e-mailben és telefonon folyamatosan működteti a nyelvi közönségszolgálatot, másrészt a tudományosan megalapozott szolgáltató tevékenység mellett adatrendszerezési feladatokat, illetve ezeken az adatokon alapuló kutatási tevékenységet is végez.
A műhelykonferencián négy-öt előadás hangzik el, amelyek bemutatják a Nyelvtudományi Kutatóközpont közönségszolgálatának gyakorlati tevékenységét.
Közreműködők
Eőry Vilma
MTA Nyelvtudományi Intézete (2008-ig)