Nyelvészeti tanácsadás
A Nyelvtudományi Kutatóközpont nyelvi közönségszolgálatának munkatársai e-mailben és telefonon válaszolnak a nyelvhasználattal kapcsolatos kérdésekre. A tanácsadó szolgálat keretében segítséget nyújtunk egyes szavak, kifejezések jelentésének, használati körének, stílusértékének meghatározásában, rövidebb szövegek értelmezésében, és számos további nyelvi probléma kezelésében is.

A közönségszolgálat hivatalos szervek vagy magánszemélyek kérésére vállalja közterületen felállítandó emléktáblák szövegtervének nyelvi lektorálását is.
Az ingyenes közönségszolgálat keretein belül néhány kérdés megválaszolását vállaljuk, hosszabb szólisták, problémalisták ellenőrzéséhez szakértői szolgáltatásunk vehető igénybe.
Tájékoztatjuk, hogy a nyelvi tanácsadó szolgálathoz érkező kérdések nyelvi anyagából anonimizálás után adatbázis épül, amely tudományos felhasználásra kerül.
Nyelvi tanácsadó szolgálat
E-mailben elérhető a hét minden munkanapján
Telefonon kedden és csütörtökön 10–14 óra között
Közterületi emléktáblák szövegének nyelvi lektorálása: rzyrxgnoyn@alghq.uh
Szakértői szolgáltatás: fmnxiryrzral@alghq.uh
06-30/136-1461, 06-30/136-1464, 06-1/322-8038
Köszönjük, ha az alábbi javaslatokat megfogadva segíti a közönségszolgálat munkáját:
- Kérjük, hogy az e-mail „tárgy” mezőjében hanem minél pontosabban határolja körül nyelvi problémáját, például: „nők megszólítása levélben”, „idegen szó magyar megfelelője”, „randizok/randizom?”.
- Amennyiben már választ kapott kérdésére a közönségszolgálattól, és újabb, az előzőkhöz nem kapcsolódó kérdése is van, kérjük, a levelezés átláthatósága érdekében ne az előző levélre válaszoljon, hanem írjon új levelet, beírva a tárgyba az új kérdés kulcsszavát.