Bemutattuk a Általános Nyelvészeti Tanulmányok XXXVI. kötetét
December 10-én tartottuk az Általános Nyelvészeti Tanulmányok XXXVI. kötetének bemutatóját. A kötet az anyanyelv-elsajátítás különböző aspektusait járja körül. A tanulmányok többsége olyan témákat mutat be, amelyekről korábban nem készült magyar nyelvű összefoglaló szakirodalom. A főszerkesztő (Surányi Balázs) és a szerkesztők (Svindt Veronika és Bóna Judit) rövid áttekintése után az érdeklődők három előadást hallgathattak meg a kötet egy-egy tanulmányáról.
Pléh Csaba előadásában a nyelvfejlődési zavar körül kialakult terminológiai káosz okait és előzményeit mutatta be, rendet téve a nyelvészeti és gyógypedagógiai gyakorlatban gyakran következetlenül alkalmazott fogalmak között.
Hattyár Helga a jelnyelvi nyelvelsajátítás jellegzetességeit, mérföldköveit és nehézségeit mutatta be, átfogó képet adva a vizuális modalitáson keresztül elsajátított nyelv és kommunikáció gyermekkori működéséről.
Lukics Krisztina a Dobó Dorottyával és Lukács Ágnessel közösen írt tanulmányukat mutatta be, melyben a statisztikai tanulás szerepét tárták föl nyelvfejlődési zavarban, fejlődési diszlexiában, ADHD-ban és autizmus spektrum zavarban.